Uszczelnienia bram

Uszczelnienia bram pełnią kilka ważnych funkcji w każdym stanowisku przeładunkowym:

  • chronią przeładowywane towary przed wpływem czynników atmosferycznych,
  • pozwalają obniżyć straty energii cieplnej,
  • zapobiegają powstawaniu przeciągów.

Najprostsze rozwiązania klapowe mają najbardziej uniwersalne zastosowanie. Dla zaspokojenia dużych wymogów uszczelnienia stanowiska przeładunkowego oferujemy modele pneumatyczne i dociskowe.

Oprócz wersji dokowych, dostępne są również modele przejazdowe.

 

Klapowe uszczelnienia bram

Wymiary uszczelnień należy zamsze dobierać z myślą o wymiarach samochodów ciężarowych, które mają być obsługiwane przy danym stanowisku dokowym.

Klapowe uszczelnienia DS./DT

Parametry konstrukcyjne:

Konstrukcja ramy:

  • wersja DS posiada ramiona równoległe
  • konstrukcja ramion równoległych powoduje pracę uszczelnienia w kierunku pionowym
  • wersja DT z ramionami nożycowymi

Szerokość standardowa:

  • 3350/3500mm

Wysokość standardowa:

  • 3500/3750mm

Opcjonalnie jako model przejazdowy wysokość 4500mm

Modele uszczelnień klapowych:

Uszczelnienie DT

Przeznaczone do intensywnie eksploatowanych stanowisk przeładunkowych. Ramiona nożycowe eliminują ruch klap czołowych w kierunku pionowym i tym samym ich tarcie o burty samochodów ciężarowych w trakcie dokowania. Właściwy docisk klap do burty samochodu zapewnia układ sprężyn. Klapy boczne i górne są wykonane z 2 – warstwowej tkaniny grubości 3 mm, wzmocnionej włóknem z monofilamentu poliestrowego i obustronnie pokryte PCV. Opcjonalnie dostępna wersja DTS posiada klapy czołowe dodatkowo wzmacniane wkładami ze stali sprężynującej.

 

Uszczelnienie DS

Tańsza wersja, powszechnie stosowana w przypadku normalnych częstotliwości przeładunków. Docisk do burt samochodu ciężarowego jest zapewniony dzięki ciężarowi własnemu uszczelnienia, zawieszonemu na ramionach równoległych. Podobnie jak w modelu DT, klapy boczne i górne są wykonane z 2 – warstwowej tkaniny nośnej o grubości 3 mm, wzmocnionej włóknem z monofilamentu poliestrowego i obustronnie pokryte PCV. Również dostępna jest wersja wyposażona w klapy czołowe dodatkowo wzmacniane wkładami ze stali sprężynującej – DSS

Uszczelnienie DPF-7

Czołowe fartuchy, wykonane z dwuwarstwowej tkaniny nośnej o grubości 3 mm z monofilamentu poliestrowego, pokrytej obustronnie PVC, mocowane są na rzepy na poduszkach wypełnianych pianką, które uginają się pod naporem zadokowanego pojazdu lub odsuwają się na boki, nie ulegając uszkodzeniu. Dlatego, w razie uszkodzenia fartuchów, można je szybko wymienić bez ponoszenia dużych kosztów. Część górna jest ruchoma, dzięki czemu dostosowuje się np. do zmiany wysokości pojazdu po podniesieniu podwozia lub po rozładowaniu towaru.

Szerokość standardowa:3300/3400mm

Wysokość standardowa: 3500mm

7-12-193x300

 

Pneumatyczne uszczelnienia bram

Ten typ uszczelnienia zapewnia najlepsze zabezpieczenia przed kurzem oraz zapewnia najmniejsze straty ciepła. Jednocześnie pozwala na obsługę stosunkowo różnych gabarytowo pojazdów.

Parametry konstrukcyjne

1 Konstrukcja ramowa poszycie dachu i boczne wykonane z ocieplanych paneli stalowych o grubości 20 mm, w kolorze białego aluminium RAL 9006 lub w kolorze biało szarym RAL 9002, zaokrąglone profile narożne typu Softline z eloksalowanego aluminium.

2 Plandeka i tkanina, wzmocnienia z pasów, które chronią pneumatyczne poduszki, wykonano z dwuwarstwowej tkaniny nośnej o grubości 3mm z monofilamentu poliestrowego, pokrytej obustronnie PVC. Poduszki są wykonane z trwale elastycznego materiału plandekowego w kolorze grafitowym RAL 9001, zgrzewanego metodą dielektryczną i odpornego na działanie warunków atmosferycznych.

3 Wentylator pracuje przez cały czas trwania przeładunku i gwarantuje równomierne przyleganie poduszek uszczelnienia do burt i dachu samochodu. Otwory wentylacyjne zapewniają konieczne wyrównanie ciśnienia i umożliwiają odprowadzenie skroplin.

4 Narożne poduszki doszczelniające, standardowo wypełniane pianką, opcjonalnie poduszki doszczelniające w wersji pneumatycznej

8-10

 

Modele uszczelnień pnematycznych:
DAS-3

3-stronne pneumatyczne uszczelnienie, opcjonalnie jako model niszowy. Ten typ uszczelnienia zalecany jest przede wszystkim w systemie DOBO* do magazynów-chłodni oraz w przypadku dłużej trwającego przeładunku towarów.

Wymiary standardowe:

Szer. 3600 wys.3550 głeb.850mm
Otwór frontowy:
Poduszki w położeniu wyjściowym:
Szer. 3100 wys. 3150mm
Nadmuchane poduszki:
Szer. 2400 wys. 2550mm

*System DOBO (DOcking Before Opening) jest idealnym rozwiązaniem gwarantującym zachowanie wymogów higienicznych podczas przewozu towarów i ciągłości łańcucha chłodniczego, pomaga też obniżyć koszty zużycia energii, zabezpiecza towar przed kradzieżą i ułatwia clenie towarów, ponieważ otwarcie drzwi załadunkowych następuje już po pełnym zadokowaniu pojazdu. To rozwiązania eliminuje ryzyko wypadków w niebezpiecznej strefie między pojazdem a rampą.

System DOBO można stosować także w połączeniu z domkiem przeładunkowym.

9-9

DAS-G-3 model przejazdowy

3-stronne pneumatyczne uszczelnienie, opcjonalnie jako model niszowy.

Wymiary standardowe:
Szer. 3600 wys. 4700 głeb.850mm
Otwór frontowy
Poduszki w położeniu wyjściowym:
Szer. 3100 wys. 4300mm
Nadmuchana poduszka:
Szer. 2400 wys. 3700mm

 

10-7

DAK-3

1-stronne pneumatyczne uszczelnienie (górna poduszka powietrzna) ze stałymi poduszkami bocznymi

Wymiary standardowe:
szer. 3600 wys.3500 głeb350/850mm
Otwór frontowy:
Poduszki w położeniu wyjściowym:
Szer. 2400 wys. 3100mm
Nadmuchana górna poduszka:
Szer. 2400 wys. 2500mm

 

Dociskowe uszczelnienia bram

Tego typu uszczelnienia mają zastosowanie w dokach obsługujących samochody ciężarowe o ustalonych i zbliżonych do siebie wymiarach. W przypadku braku zachowania kąta prostego między poziomem placu manewrowego a fasadą budynku, istnieje możliwość zastosowania uszczelnienia dociskowego w specjalnej wersji wykonania, która zabezpieczy szczelinę powstałą przy samochodzie ciężarowym.

Modele uszczelnień dociskowych:

DFH

Samochód ciężarowy podjeżdża z uprzednio otwartymi drzwiami do piankowych poduszek. Uszczelnienie bramy ze stałymi poduszkami bocznymi i górnymi.

Wymiary standardowe:

Szer. 2800 wys. 2500mm

DFC

Stałe poduszki boczne i górne są przeznaczone do przeładunku mniejszych samochodów ciężarowych
z nadwoziem rożnej wysokości i do stosowania w halach z wysoką bramą, Uszczelnienie bramy ze stałymi poduszkami bocznymi. Górna poduszka z dodatkowym fartuchem.

Wymiary standardowe:
Szer. 2800 wys. 3000mm